BONBONLAND
Celovečerní animovaný film
LOGLINE:
Dvanáctiletý maminčin jedináček Danny se díky nečekaným okolnostem dá do tajného špionážního spolku se stejně starou rebelkou Lolli, aby se na své dobrodružné pátrací akci společně postavili bezohlednému cukrovinkovému magnátovi Donu Bonbonovi a vysvobodili své dětské přátele z místa nejsladšího opojení
na světě – z Bonbonlandu.
STORY:
Danny se po rozchodu svých rodičů nastěhuje se svou maminkou do domu dědečka a vášnivého botanisty Henryho. Úzkostlivá a hyperprotektivní maminka Dannymu sice dopřává zdravé jídlo v bio kvalitě, potraviny bez cukru, dokonce pravidelné společné domácí cvičení jógy. Ale jinak si Danny připadá jako v té nejnudnější kleci na světě. Danny sám nemůže rozhodovat téměř o ničem, dokonce jej „pro každý případ“ nutí téměř všude nosit helmu, aby se náhodou někde nezranil nebo si neublížil. Avšak Danny sní o velkém dobrodružství.
Vše se změní, když do poklidného a znuděného města nečekaně dorazí velká zábavná pouť jménem Bonbonland plná nevídaných atrakcí a především opojného sladkého pokušení, kterému zjevně nedokáže odolat žádné dítě ve městě. Ani zvědavý Danny nechce zůstat stranou a s touhou po dobrodružství se za novými zážitky do Bonbonlandu tajně vypraví na vlastní pěst. Setká se s bojovnou dívkou jménem Lolli, která jej zastaví dříve, než stihne pouťové sladkosti ochutnat. Ta mu odkryje temnou stránku tohoto úžasného světa. Lolli je v přestrojení odhodlaná najít způsob, jak zastavit omamnou závislost dětí na sladkostech a vysvobodit své přátele z Bonbonlandu. Zdá se, že Danny je jediným možným členem jejího záchranného komanda, který dosud sladkému opojení nepropadl. Mezitím Don Bonbon díky sladkému opojení rychle získává loajalitu a přízeň dětí i dospělých ve městě. Lačných návštěvníků Bonbonlandu stále přibývá, ale sladkostí je nedostatek a jejich kouzlo sladkostí časem vyprchá. Don Bonbon nutně potřebuje řešení, kterým by si jednou pro vždy získal přízeň všech.
Danny ani Lolli netuší, že je Don Bonbon díky vědeckému výzkumu Henryho dědečka na stopě magickému kakaovníku starých Aztéků, který by umožnil připravit recept s přísadou magické čokolády. Díky ní by Don Bonbon mohl vytvořit dokonalou a neodolatelnou příchuť a tak jednou provždy získal absolutní přízeň i poslušnost všech.
Podaří se Dannymu a Lolli proradný plán Dona Bonbona zmařit a děti z Bonbonlandu zachránit anebo Don Bonbon díky tajemství dokonalé příchuti navždy získá nadvládu a poslušnost všech dětí i celého města?
NÁZEV
BONBONLAND
TECHNOLOGIE
2D a 3D animace
JAZYK
Čeština / Angličtina
SCÉNÁŘ/REŽIE
Adam Parma
ŽÁNR
rodinná dobrodružná komedie :)
STATUS
Ve vývoji
TRVÁNÍ
90 minut
TYP
Celovečerní animovaný film
CÍLOVÁ SKUPINA
6+
PRODUKCE
FILM21 s.r.o.
BONBONLAND
VE VÝVOJI
Celovečerní animovaný film
Vývoj celovečerního animovaného filmu není žádná sranda - to nemůžeme říct. :) Za to můžeme ale rozhodně potvrdit, že je to běh na dlouhou trať, na které občas potřebujete zjistíte, že tudy vlak nejede a tudy jede. Vývoj Bonbonlandu započal u nás v animačním studiu FILM21 v srpnu 2020 a pokračoval v říjnu 2020 na 3-týdenních intenzivních animačních dílnách ANOMALIA. StoryLab pro vývoj treatmentu a příběhu. ConceptArtLab a CharacterLab pro výtvarný vývoj postav a prostředí. Vedení dílen se ujali zkušení mentoři ze studií Disney a Pixar. Dílny StoryLab mentoroval Robert Lence, který se podílel na světově známých filmech jako jsou Toy Story, Beauty and the Beast, Bug's Life a další. Výtvarné dílny probíhali pod vedením art directora Rustam Hasanova, jenž mimo jiné získal cenu Emmy Awards za úvodní animované titulky k sérii Hra o trůny. Výstupem workshopu byl tzv. beatbord 12 obrazů a doprovodných textů celého příběhu, první treatment i popis hlavních postav.
Další fáze vývoje by se zkráceně dala nazvat mottem: „...a psali a psali a psali...“ Po skončení dílen vývoj pokračoval přepisováním treatmentu. Získali jsme cenné písemné zpětné vazby a rozbory od sales agentur v Německu, Španělku/Kanadě i profesní zpětnou vazbu od českých dramaturgů. Všechny z nich se shodovaly na divácky vysoce atraktivním a globálně srozumitelném tématu filmu. Součástí zpětných vazeb bylo velmi dobré hodnocení záměru – jeho globální potenciál a „high-concept value“.
Malý, ale pro naši motivaci k další práci významný „šťouch“ příšel na podzim 2021. Bonbonland získal z celkových 53 žádostí jako jeden ze tří animovaných filmů podporu českého Fondu kinematografie na vývoj scénáře.
A tak jsme se na jaře 2022 nadšeně přihlásili do náročného programu celé série 6 intenzivních dílen Anomalia 2.0. Pochopte, celkově jde o 14ti denní na sebe navazující dílny pro jednotlivé realizační týmy scenáristů, dramaturgů, výtvarníků a storyboard artistů. Sumou 84 dní týmové práce ve Studijním centru v Českém Krumlově. (:-O) Hlavním výstupem by měla být předvýrobní příprava pro realizaci ostré upoutávky k filmu a doprovodný balík prezentačních materiálů pro získávání partnerů a investorů tohoto ambiciózního filmového projektu. Běh na dlouhou trať pokračuje. Uvidíme, jestli nám pojede vlak nebo už nám ujel.
2022
STAŇTE SE SOUČÁSTÍ:)!
Hledáme B2B partnery pro financování komplexního vývoje tohoto filmového projektu, koprodukční partnery či partnery pro pre-sale a distribuci.
Pokud jste výtvarník, storyboardista či animátor, stále máme pár volných pozic, pro které hledáme vhodné kandidáty, jenž by posílily naše týmy během intenzivních vývojových dílen Anomalia v Českém Krumlově v průběhu celého roku 2022. Napište nám, ozvěte se.
2022
KVĚTEN
Anomalia 2.0 – Synopsis, Story, Character Design
Účastníme se s týmem dílen na Synopsis writing. Následuje 14 dní intenzivní práce na příběhu a hlavních postavách s kanadskou mentorkou Shelley Hoffman. Pokračujeme výtvarným vývojem postav pod vedením zkušeného amerického výtvarníka Lena Simona /Anastazia, Klaus a další.
2021
LISTOPAD
Podpora Fondu kinematografie – scénář
Z 53 projektů byly vybrány pouze 3 animované snímky, které získali podporu českého Fondu kinematografie pro vývoj první verze scénáře.
2020
ŘÍJEN
Anomalia Story Lab, Character Lab
Během 3-týdenních dílen jsme z prvotního námětu vytvořili první verzi celého příběhu do podoby beatboardu s 12 obrazy a treatmentu. Zároveň jsme ztrvárnili první designy 6 hlavních postav.